Mis tõmbab Su hommikul voodist välja?

Mis tõmbab Su hommikul voodist välja?

Pildil olen mina – augusti hommikul kell 6:04 Hiiumaa rannas. Värske, rõõmus, juba tund aega ärkvel olnud, et tõusva päikesega flirtida. Hommikutes on midagi maagilist – kuldne valgus, kastepiiskadest sätendav rohi ja virgastavalt värske õhk. Selle nimel tasub ärgata. Mille nimel tasub veel ärgata?

Mida vaimustavat saan täna teha?

Ma tegutsen selleks, et midagi saavutada ja see saavutus omakorda annab mulle hea tunde. Kuid valdav osa meie tööst ja projektidest ei anna kohest tulemust, vaid seda tulemust näeme alles mõne kuu või lausa aastate pärast. Tüdimus on varmas tulema, kui tegevus pole nauditav ning muudkui teed ja teed, aga tulemit ei näe.

Leia võimalus, kuidas tuua tükike enda unistusest tänasesse päeva.

Kõige kesksem küsimus on see, et kuidas saaksin iga päev teha midagi, mis mulle tõeliselt meeldib, mis mind vaimustab. See võib olla näiteks kohtumine inimestega, kes Sulle meeldivad, enda lemmik-trenni või hobiga tegelemine, mõne uue oskuse õppimine. Oleme õnnelikud inimesed, kui saame tööl teha seda, mis meie jaoks on äge, milles oleme head ja mis on ka teistele kasulik. Oleme õnnelikud, kui elame enda kirge. Kui on olemas põhjus, mille nimel üldse ärgata, siis saab leida moodusi, kuidas enda keha ka ilusti käima saada, et juba varakult särada.

Kuidas hommikul energia käima tõmmata?

Ilmselt on Sul kujunenud välja iga-hommikused tegevused, millega enda päeva alustad. Loodan, et need tegevused pole kujunenud tüütuks rutiiniks, vaid on vahvad rituaalid. Selleks, et kehas vereringe ja energia tööle saada, alustan enda päeva päikesetervitusega. See on joogatundidest tuntud efektiivne venituste seeria, millega näidata enda kehale, et armastad teda.

Uuri lisa: “päikesetervitus”, “sun salutation“. Eestikeelne raamat “Väejooga kodus” (Liz Lark, 2009) on abiks täpsete juhendite leidmisel ning päikesetervituse erinevate variatsioonide õppimisel, et endale kõige sobivam leida.

Olen teinud hommikuti ka viite tiibetlast, mis on samuti väga võimas harjutuste seeria. Legendi järgi on see 2500 aastat vana õpetus, mille praktiseerimine aitab püsida noorusliku ja energilisena. Vaata viie tiibetlase videoõpetust:

Vaata 5 tiibetlase energiaharjutuste eestikeelset videoõpetust

Uuri lisa: “viis tiibetlast”, “5 tibetans“, “five tibetan rites”. Eestikeelne raamat “Viis tiibetlast” (Jason Gyre, 2011), annab hea ülevaate, kuidas neid harjutusi teha.

Veel 7 kasulikku võtet ärkamiseks

  • Pane äratuskell voodist eemale, et peaksid selle kinni lülitamiseks voodist välja ronima. Kui juba oled teki alt välja roninud, siis oledki ärganud 😉
  • Õhtuti arvutis nokitsemise või uudiste lugemise asemel loe mõnusat juturaamatut, kuula rahulikku muusikat või ole lihtsalt vaikuses. See rahustab ja saad paremini uinuda ning kvaliteetsemalt magada. Ja kui ikka hädasti on tarvis õhtul enne magama minekut arvutis tööd teha, siis installi arvutisse f.lux rakendus. See vähendab koormust silmadele, sest vähendab ekraanil sinist valgust. Tänu sellele on kergem õhtuti pärast arvutiga töötamist uinuda.
  • Õhuta enda tuba enne magama minekut – värske õhu käes magades puhkad paremini välja.
  • Jälgi ja suuna enda hommiku esimesi mõtteid – suuna enda tähelepanu esimese asjana kõigele, mis on hea ja mis Sulle meeldib. Kui suudad hommikul ärgates esimese asjana leida 5-10 aspekti endast ja enda ümbert, mille üle rõõmustada ja tänulik olla (vaade aknast, vaikus ruumis, värske õhk, hea tunne kehas pärast ringutamist…), siis tõotab tulla järjekordne positiivse laine päev 🙂
  • Praktiseeri hommikuti vabakirjutamist – kasuta kaustikut, kuhu hommikuti kirjutad 1-2 lk mõtteid, mis pähe tulevad (vabalt, toorelt, nobedalt ja naudinguga). Võid õhtuti või hommikuti pidada näiteks tänulikkuse päevikut või ideemärkmikku. Uuri lisa: “FREE writing”, “morning pages”.
  • Ajalehe, teleka või raadio uudiste asemel loe parem mõnda raamatut, mis on Sul parasjagu pooleli. Kasvõi ainult 5-10 lehekülge igal hommikul. Midagi hullu ei juhtu ju, kui Sa ei tea mis Süürias toimub, mitu inimest liiklusõnnetuses suri või mis käki poliitikud sel korral kokku keerasid. Ilmselt on Su elu isegi parem ilma selleta. Ja siit leidsidki need 5-15 minutit igapäevaseks raamatu lugemiseks, milleks muidu “aega pole”.
  • Duši alla minnes ära oota kuni vesi soojaks läheb, hüppa juba jaheda duši alla. Kerge karastus tugevdab organismi immuunsust ning ärgitab keha ärkama. Väiksed tantsusammud aitavad viia tähelepanu külmalt värskendavale 🙂

Hea ärkamise võluvits – muusika

Kui võimlemisisu peale ei tule, siis kuula head muusikat ning pane jalg tatsuma. Siin on mõned muusikapalad, millega mõnusat päeva alustada:

Kui eelistad alustada päeva mõnusama harmooniaga või luua rahu enne magama minekut, siis paita kõrvu nende meloodiatega:

 

Rõõmsaid muusikapalasid hommikuseks äratuseks (lae alla mp3 ja säti äratushelinaks):

Ärka rõõmsana

Et igas päevas oleks vähemalt üks kompu, mille nimel ärgata.

Muuda hommikused rutiinid rituaalideks, mida teed naudinguga. Ärata joogaharjutustega enda keha ning loovkirjutamisega enda mõte.

Milliseid tegevusi oled veel katsetanud, et õnnelikuna ärgata? Kuidas need on toiminud? Jaga enda kogemust kommentaariumis.

Arutelu:
2 replies
  1. Milvi Süving
    Milvi Süving says:

    Väga vajalik teadmine hommikuseks ärkamiseks. Eriti meile, tuimadele eestlastele. Me ei oska ju ennast armastada ega naeratada. Viimane aeg on see viga parandada. Alustan endast. Tänan Harald Lepisk! Päikest!

    Vasta
  2. Ester
    Ester says:

    Näuh hommikul voodist välja, püksid jalga, pluus selga ja koer kaasa ning loodusesse. Ei ole vaja mingit kohvi, et hommikul käima minna. Igal hommik on omanäoline – jalutan vastu päiksetõusule või vaatan kuidas udu järve kohale laskub – vahel hoopis tõuseb. Vaatan kuidas luige paar järvel askeldab. Vaatan kui ilus on loodus, kui roheline suvel, kui kaunid on kevadel õitsevad kirsid, sügisel sahisevad jalge all lehed ja kui mõnus on talvel öösel sadanud paksu lume sisse esimesi samme teha – ja kõige selle juures mõelda häid mõtteid ja tänada elu

    Vasta

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga