Motiveeriva eesmärgi seadmine ja tegevuskava loomine

Kuidas seada motiveerivaid eesmärke? – tööleht alla laadimiseks

Uusaastalubadused, eesmärgid tööl, eesmärgid projektimeeskonnas, eesmärgid enda parendamisel, eesmärgid suhetes ja unistused Sinus. Miks mõned neist realiseeruvad, teised aga mitte? Miks mõned neist on motiveerivad, teised aga mitte?

 

Ehk annab see lugu selgust:

Guru õpetused edu kohta

Noormees tahtis saada edukaks ning läks guru juurde ja palus, et Guru õpetaks talle, kuidas edukaks saada.

Guru vastas: “Kui tahad saada sama edukaks nagu mina olen, siis kohtume homme rannas kell 4 hommikul.”

Noormees on hommikul rannas platsis, ülikond seljas ja puha (noh, tal plaanis ju edukaks saada).
Guru on ka kohal, haarab tal käest ja küsib:”Kui tugevalt Sa tahad edukaks saada?”.
“Väga tugevalt”, vastab noormees.
“Siis mine vette”, suunab Guru.
Noormees vaidleb alguses vastu, et ta tuli ju õppima, kuidas edukaks saada, mitte kuidas ujuda, ent liigub siis nõnda nagu Guru käskis – vette ja üha sügavamale ja sügavamale.

Kui noormees on jõudnud kaelani vette, võtab Guru ta kuklast kinni ning surub ta pea vee alla ja hoiab teda vee all seni, kuni noormees hakkab peaaegu teadvust kaotama. Seejärel laseb ta tagasi veepinnale ning küsib: “Kui Sa seal vee all olid, siis mida Sa tahtsid teha?”
“Ma tahtsin hingata!”, vastab noormees ärritunult.

Guru vastas: “Kui Sa tahad saada edukaks, siis pead tahtma saavutada edu sama tugevalt nagu Sa tahad hingata.

 

Millal Sina viimati tegid midagi nii pühendunult, nii kirglikult, justkui see tegevus oleks sama oluline kui hingamine? Kas Sinu elus on asju, mis on niisama olulised kui hingamine? Mis need on? Milliste tegevuste tegemine ja milliste tulemuste saavutamine on Sinu jaoks “hingamine”?

 

Kuidas siis edu saavutamiseks motiveerivaid eesmärke seada?

Edu saavutamine on ju tegelikult lihtne – pane enda jaoks oluline eesmärk paika ja tee iga päev midagi, et selle eesmärgi poole liikuda.

 

Tõeliselt motiveerivate eesmärkide seadmise jaoks tee endale selgeks:

  1. Sinu kompass ja kaart: Mis on Sinu keskne väärtus – millist tunnet või väärtust tahad Sa enda ellu üle kõige, mida Sa tahad maailmas maksimeerida?
  2. Sinu tööriistakast: Mis on Sinu juures unikaalset – millised on Sinu parimad omadused ja tegevused, mis pakuvad Sulle naudingut. Mille abil saad endale ja teistele parimat väärtust luua.

 

Kui väärtused ja siht on paigas, siis asu asja kallale:

  1. Määratle enda praegune olukord. (nt. milline on Sinu majanduslik seis, millised on Su suhted, kuidas edenevad Sinu õpingud ja karjäär… – vali enda jaoks olulised valdkonnad).
  2. Määratle soovitud olukord nendes samades valdkondades.
  3. Täida praeguse ja soovitud olukorra vaheline vaakum, luues samm-sammulise tegevuskava – mida pead tegema, et praegusest soovitud olukorrani jõuda.
  4. Kui tead kuhu tahad liikuda ning tead, kuidas sinna minna, siis sõnasta korralikult Sinu jaoks motiveeriv eesmärk (piisavalt erutav, mõõdetav ja tähtajaga).
  5. Tee endale selgeks, mis sunnib Sind seda eesmärki realiseerima ning mis inspireerib Sind seda eesmärki saavutama. Kui piisavalt sundi pole ja miski väga ei tõmba ka, siis palun ära raiska oma aega magedate eesmärkide peale! Muuda kasvõi soovitud seisundit võimsamaks, põnevamaks, erutavamaks.
  6. Määratle, millised oskused ja omadused aitavad Sul seda eesmärki realiseerida ning mida pead enda juures muutma, et tuleksid eesmärgi saavutamisega ilusti toime.
  7. Tee selgeks, mis on esimene samm, mille teed eesmärgi suunas liikumiseks – tee see kohe ära.

 

Koostasin Sinu jaoks ka prinditava töölehe, et saaksid oma eesmärgi paberil ilusti lahti arutada ning teha enda jaoks selgeks, miks on Sul seda tõesti vaja saavutada ning mida pead tegema selleni jõudmiseks.

 

Lae alla prinditav motiveeriva eesmärgi seadmise tööleht.

 

Sihi kuuni, sest kui peaks juhtuma, et paned mööda, siis maandud vähemalt tähtede hulgas.




Kuidas meeldis?

5 replies
  1. Mari
    Mari says:

    Tere!

    Aitäh! Sellest oli väga palju abi selgeks tegemisel, mis on see, mida ma päriselt tahan.

    Vasta
  2. Raul
    Raul says:

    Tere !

    Minu kõige suurem probleem on see, et minul ei ole unistusi ega eesmärke. Püsin elus aga midagi teha ega saavutada ei taha. Ei ole rahul ka varem saavutatuga(reisid Euroopas, Ameerikas, tegin raadiosaated…). Saan aru,etkogu elu ei saa tegevusetu olla aga midagi ette võtta ka ei oska. Ehk Teie oskate aidata ?

    Vasta
    • Harald Lepisk
      Harald Lepisk says:

      Tere Raul,

      See on oluline küsimus – vajadus luua, aga mida?

      Üks moodus enda tegutsemistahte tõstmiseks on see, et veeta rohkem aega väga aktiivsete ja tegusate inimestega – ümbritsevate inimeste mõju on nakkav. Mõtiskle, kellega veedetud tunnikesel oleks kõige positiivsem mõju Sulle?

      Keskkonna vahetus võib ka aidata värskendust tuua – kasvõi nädalaks mõnda teise kohta minna ja tavarutiinist välja liikuda ning midagi teistmoodi teha. Kui lased rutiinsest mürast lahti, jääb piisavalt vaikust ja selgust, et saaksid enda mõtetes taasavastada, mis Sind praegu köidaks.

      Tasub vaadata ka enda varasemaid päevikuid ja märkmeid – seal võib olla vihjeid, millest kunagi unistasid, ent mis on muude toimetuste käigus ununenud.

      Unistuste taasleidmine tundub kõnekas teema – kas võiksin selle kallal pisut töötada ning spetsiaalse postituse kokku panna?

      Vasta
  3. Siiri Mendes
    Siiri Mendes says:

    Tegin selle ise läbi, ja pean tunnistama, et see aitas mul asjades palju paremini aru saada, ja läbi analüüsimise ma tean, et mida on vajalik teha oma eesmärgi saavutamiseks.. Esimene samm on paika pandud.. Selle tabeli koostamine andis mulle suure tegutsemistahte ja seepärast olen ma ennast pühendanud lahenduste otsimisele. Tabeli koostamisele pühendasin ennast paar tundi.. Soovitan seda kõikidele.

    Sellele lehele sattusin ma täiesti juhuslikult. Sama käib ka “inspiratsiooni” kodulehe kohta. Alguses vaatasin lehte üldise pilguga ja siis võtsin videod ette.. Kui videod olid vaadatud, siis ma tundsin, et midagi minu sees ärkas ellu.. Ma tundsin ennast täiesti ootamatult energilisena ja soovisin koheselt tegutsema hakata. Võtsin endale ülesandeks koostada “isiklik enesearengumapp”. Kuskil üle aasta olen ma tegelenud psühholoogiaga seepärast, et saaksin teisi inimesi aidata. Kuid nüüd, kui mul on “eesmärgistamise tööleht” koostatud, võtan aega iseendale. Peale seda kui ma sain teadlikuks esimesest sammust, mis tuleb teha, et eesmärk realiseeruks, tundsin ma ennast väga õnnelikuna.

    Aitäh Harald Lepisk !

    Vasta

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>