Personal branding – Kuidas luua persoonibrändi?

Kas tahad olla täpselt selline nagu kõik teised või otsid võimalust eristumiseks? Mis on personal branding ja miks Sul seda vaja on? Loe lähemalt ja laadi alla spetsiaalne tööleht, mis aitab Sul reaalselt läbi mõelda ja vormida oma isiklikku brandi.

Käisin hiljuti belglase Jo Corneliuse koolitusel “Personal branding” ja sain sealt mitmeid häid mõtteid, mida edasi arendasin ning siinkohal sooviksin Sinuga jagada.

Oled kindlasti kuulnud sellistest brandidest nagu MTV, Apple, Microsoft, Volvo, Skype jne. Need on suured ja tuntud firmad, mille suhtes on meil välja kujunenud omad arvamused, kujutluspilt nende olemusest.

Seda sama saab tuua ka ettevõtte tasandilt indiviidi tasandile. Personal branding ehk isiklik brand on sisuliselt konkreetset indiviidi esindavate piltide ja ideede kogum, mis määrab ootused ja seosed indiviidi suhtes.

Eelkõige on küsimus selles:

Mille poolest tahad inimestele meelde jääda?isikliku brandi komponendid

Isiklik brand koosneb eelkõige kolmest komponendist: funktsionaalsest, emotsionaalsest ja väljenduslikust (vt. joonist kõrval). Isikliku brandi läbi mõtlemine ja sellest tervikliku arusaama loomine aitab Sul oskuslikumalt ja tulemuslikumalt ennast tutvustada, kontakte luua ja meelde jääda ning paremad töökohad endale napsata.

Olen koostanud spetsiaalse töölehe, mille abil saad  kirjutamise kaudu hästi läbi mõelda oma isikliku brandi kontseptsiooni – määrata millistest komponentidest see koosneb ja kuidas see võiks väljenduda.

Ega pikalt ei heietagi, laadi tööleht alla, prindi ja asu tegudele!

Kui oled lehe ära täitnud, siis järgmise etapina võid valida ühe eluvaldkonna ning hakata otsast elama nõnda nagu oled tahtnud elada.

Soovin Sulle mõnusat mõttetööd ja eneseavastamist!

4 replies
  1. Harald
    Harald says:

    Mul on, aga see on välja prinditud ja käsitsi raskesti loetava käekirjaga täis kritseldatud 🙂

    Millise osa juures hätta jäid? Üldine soovitus on täita tunde järgi – mõista nii nagu mõistad ja vastata nii nagu süda lubab. Eesmärk on enese ja endast välja saadetavate signaalide paremini mõistmine.

    Vasta
  2. Siim
    Siim says:

    Võtsin ennast lõpuks kätte ja täitsin ära. Ootasin küll veidi rohkem “maagiat” sellest aga alustuseks väga hea. Slogan, mis sealt välja koorus, on: TASAKAALUS DÜNAAMIKA: MOTIVATSIOON, EFEKTIIVSUS, SAAVUTAMINE JA RAHULOLU. Võib-olla ülel hetkel see slogan optimeerub aga praeguseks fair enough – õudsalt hea tunne on kui tehtud 🙂

    Vasta

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga