Kuidas ennast või oma ideed efektiivselt esitleda?

Kujutle, et oled liftis, kuhu astub mees, kes suudaks aidata Sul enda jaoks olulise idee ellu viia. 30 sekundit… Mida Sa talle räägiksid?

Liftikõne (elevator pitch) – see on lühike 30-sekundiline ülevaade Sinu pakkumisest potentsiaalsele kliendile või partnerile. USA-s on see populaarne vahend, mida ettevõtjad kasutavad investoritele või riskikapitalistidele enda äriidee tutvustamiseks, et lühikese ajaga huvi tekitada.

Sa ei pea olema tingimata ettevõtja, et liftikõne võimalusi rakendada. Samalaadset kiiret ja otsekohest vormi võib ka enda tutvustamisel kasutada. Jagan Sinuga ideid, kuidas seda võiks teha. Loo enda liftikõne:

Olen ______________ (nimi), ma pakun ___________________ (millist laadi väärtust?) __________________ (kellele?) ___________________ (millisel moel ja kuidas eristudes?). Minu unistus on ______________________________________ . Olen meelsasti valmis ____________________________ (soov või vajadus, mida otsid oma unistuse realiseerimiseks).

Näide: Olen Harald, ma võimestan noori unistajaid kasvama loovateks liidriteks interaktiivsete rätsepatööna valmivate koolitusteenuste abil. Minu unistus on rännata ümber maailma ning aidata inimestel tuua rohkem inspiratsiooni oma igapäevaellu. Ma elan oma unistust. Olen meelsasti valmis panema õla alla noorte loovust ja ettevõtlikkust ärgitavate programmide elluviimisele.

(PS! See on üldisem näide – liftikõnet ennast tasub alati kohandada vestluspartnerile, kuulates esmalt, mis teda huvitab ning seejärel sidudes enda võimalused tema vajadustega.)

Millised on olulisemad eneseesitluse komponendid?

  1. Väärtus, mida pakud – millist laadi kasu saad pakkuda vestluspartnerile või maailmale? Tegevused ja mõtted on toredad, sellest tulenev kasu on aga muusika vestluspartneri kõrvadele.
  2. Sihtgrupp – kellele meeldivad Sinu teenused või oskused üle kõige? Mida rohkem vestluspartner tunneb “oh, see on just mulle”, seda parem.
  3. Teenuse või enda eripära – mille poolest Sinu teenus või oskused unikaalselt head on? Mis on need omadused, oskused ja anded, mida Sulle meeldib teha ning mille rakendamine Sul hästi välja tuleb?
  4. Unistus – milline on Sinu visioon – kuhu Sa tahad välja jõuda? Vaene pole mitte mees, kel pole sentigi taskus, vaid vaene on mees, kel pole unistust. Unistustest on palju põnevam kuulda, kui igapäevastest rutiinsetest tegemistest. Unistus sütitab kirge.
  5. Pakkumine – ettepanek tegutsemiseks (millisel moel teineteisele kasulik olla)?

Pea meeles, et veelgi enam meeldib inimestele kui neid kuulatakse, seepärast ära loe oma luuletust, vaid loo dialoogi 🙂

Tahad lihvida enda liftikõne tõeliselt efektiivseks? Videotreeningu abil saad seda teha.

4 replies
  1. Alar
    Alar says:

    “Olen Harald, ma võimestan noori unistajaid kasvama loovateks liidriteks interaktiivsete rätsepatööna valmivate koolitusteenuste abil.”

    Harald, see lause on liiga keeruline. Isegi lugedes on sellest raske aru saada – veel enam kui vuristad selle kellelegi liftis ette 😉

    Vasta
  2. Harald Lepisk
    Harald Lepisk says:

    Lugedes paistab see tõesti komplitseeritud, aga toetava kehakeele, hääle, pauside ja rõhuasetusega on võimalik sellega organisatsioonide koolitusjuhtidel pirni käivitada 🙂

    Maainimese keeles ütlen tavaliselt: “Olen Harald ja mind kutsutakse appi siis, kui on vaja noorte motivatsiooni ja loovust käivitada.” – seda kasutan tihedamini.

    Timmin seda pikemat ka lihtsamaks 😉

    Vasta
  3. Roland
    Roland says:

    Tere kui mul on idee kelle juurde peaks pööörduma ?
    ja mis kasu ma saan kui mul taskus 0 €

    Vasta
    • Harald
      Harald says:

      Tere Roland,

      Pöörduda võib selle poole, kes võib sellest ideest kasu saada – kelle elu läheb tänu sellele ideele paremaks.

      Sealt siis ka rahaline pool – kui pakud kellelegi piisavalt head väärtust, võib ta ka selle eest maksta.

      Vasta

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga