Raamatu kokkuvõte: Vabasta oma sisemine sõdalane

Mida võiksime õppida julguse, enesekindluse, fookuse ja distsipliini kohta endiselt USA mereväe diversandilt, kes hüppab langevarjuga 4500 meetri kõrguselt, tungib vaenlase tagalasse kottpimedas või rändab arktiliselt surmava külmaga?

Richard Machowicz oli probleemne noor kuni 19-aastasena avastas enda jaoks unistuse ja läbis erakordselt raske väljaõppe ning teenis 10 aastat USA mereväe diversandina. Praegune Bukido võitluskunstide treener ja Discovery Channeli “Future weapons” saatejuht toob oma mereväes õpitud printsiibid igapäevaellu – uuri lähemalt, mis need on ja kuidas neid enda hüvanguks tööle panna.

Eriüksuslane vaatab elu nagu lahingut: on sihtmärk, mida on tarvis tabada, sellest lähtuvalt valib relva ja omakorda sellest lähtuvalt liikumistaktika. Samal moel saab mõelda läbi enda igapäevatööd – sihtmärgiks eesmärk, mida tahad saavutada; relvaks vahendid, mida saad kasutada; liikumiseks tegevused, mille abil liigud eesmärgini.

Kuidas eesmärki valida?

Mitme asja korraga tegemine on suurepärane moodus mitmes asjas korraga ebaõnnestumiseks.

Fookus aitab Sul pühenduda kõige olulisemale ning saavutada tulemusi – millele tasuks keskenduda?

See on lihtne analüütiline ja ratsionaalne moodus otsuse tegemiseks. Enim punkte saanud sihtmärk kuulubki elluviimisele. Enne pealehakkamist võib oma südikust kontrollida:

  • Oled Sa valmis tegema valiku?
  • Kas Sul on piisavalt julgust, et alustada?
  • Kas kavatsed pühenduda, et ülesanne lõpuni viia?

Kui tuleb kiusatus mõnele küsimusele eitavalt vastata, siis tasub sammuke tagasi pöörduda ja asi veel korra üle vaadata.

Kusjuures mereväelaste jaoks oli missioon lõppenud alles siis, kui nad olid kodus dushi alla jõudnud. Milline tegevus võiks Sinu “missioonide” lõpuleviimist tähistada?

Kuidas julgelt tegutseda?

Hirm vaibub kui Sul on ülesanded, mis hoiavad Sinu tähelepanu eesmärkidel. Keskendunud meeles pole ruumi hirmule.

Kui leiad end keerulises olukorras, kus on vaja kiirelt tegutseda, siis hirmu peale mõtlemine olukorda ei lahenda, küll aga kiire väljakutse ületamise mõttetsükkel võib abiks olla. Keskseks küsimuseks on: “Mis on tarvis ära teha?” ja siis seda teha.

Sellise väljakutse ringi ületamise raamistikus mõtles Richard erioperatsioonidel, kus tuli ootamatude olukordade tõttu improviseerida. Enda missioonid oli ta jaganud konkreetseteks väiksemateks sihtmärkideks ning igas etapis keskendus ta täielikult käesolevale tegevusele, sest eksimine võis maksta tema või ta meeskonnaliikmete elu.

Liikudes suure sihtmärgi poole, võttes järjest maha posu väiksemaid sihtmärke. Miski ei kasvata eneseusaldust rohkem kui saavutus.

Kuidas võiksid enda suured väljakutsed jagada väikestest sihtmärkideks?

Kuidas ennast ette valmistada?

Kui veel ei oska, siis õpin.

Oletame, et tahad saada julgeks suhtlejaks, sel puhul võid:

  1. Omandada alustõed mõne kvaliteetse raamatu või koolituse abil.
  2. Keskenduda oma tähelepanu teadlikule vestlustes “kohalolekule”.
  3. Järjekindlalt minna uute inimeste juurde ja algatada nendega vestlusi.
  4. Aja jooksul suudad tabavamalt huvitavamaid teemasid algatada.
  5. Treeningu ja praktika kaudu kujuneb vilumus, kus suudad kiirelt saada inimestega ühele lainele.

Snaiperina tegutsedes kirjeldas Richard üht kõrgemat meeleseisundit, kus ta kujutas end mulli sisse, lülitades kõik üleliigse välja ning keskendudes täielikult enda lasule. Kas selline võte võiks toimida ka Sinu igapäevatöös?Näiteks lõputöö kirjutamisel või programmeerimisel?

Kuidas hirmust üle saada? – Hirmupurustaja tehnika

Julguse drillimine

  1. Kirjelda hetke oma elus, kus tundsid, et saavutasid midagi. Kujutle rikkaliku detailsusega ennast selles kogemuses.
  2. Kirjuta üles kõik põhjused, mida hindad enda praeguse eesmärgi saavutamise juures. Loo sellest lähtuvalt üks keskne motivatsioonilause (nt. “Ma teen mida tahan ja tean mida teen”).
  3. Kirjuta üles 3 tunnust, mis avalduvad kui kardad (sealhulgas sisedialoog).
  4. Loo tegutsemispäästik, mis ärgitab meele ja keha tegutsema. (nt. “showtime” või “rokime”).

Astu oma hirmust läbi

  1. Tunne ära enda hirmu tundemärgid.
  2. Meenuta enda varasemat edukat saavutust ja tunne nagu see toimuks uuesti.
  3. Lausu rahulikus tempos oma võimsat motivatsioonilauset 3 korda.
  4. Rahumeelselt avalda oma kavatsus (kirjeldab, millist seisundit tahad kogeda).
  5. Hinga sügavalt sisse, hoia ja hinga välja.
  6. Ütle oma tegutsemispäästik.
  7. Mine!

Hirmu võib kujutleda ka õhukese udukirme kardinaga, millest astud läbi liikudes oma sihtmärgi poole.

Inimesed vajavad mägesid, mille otsa ronida, piirialasid, mida avastada. Me peame püüdlema millegi võimatu poole või miski meis sureb.

Hirm vs. armastus?

Kujutle, milline oleks meie elu, kui elaksime nõnda nagu oleksime pidevalt armumas?

Paistab, et suures plaanis saab hirmust jagu ka armastusega – täites end armastusega kõige selle suhtes, mida teeme, siis lihtsalt ei jää ruumi hirmule, kahetsusele ega murele.

Millest Sina enda tegudeks julgust ammutad?

Arutelu:
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.