Ettevõtlusega alustamine: kuidas kirjutada head äriplaani?

Ettevõtlikel inimestel tuleb pidevalt vahvaid mõtteid pähe. Mida nendega edasi teha? Äriplaani koostamine on hea vahend idee teostatavuse analüüsimiseks ja edasi arendamiseks toimivaks ettevõtmiseks, mis pakub olulist väärtust ühiskonnale.

Mõned viited, mida tasub kiigata, kui plaanid oma idee äriplaanina kirja panna:

Äriidee leidmine:

Abiks valdkonnaga tutvumisel ja plaani kirjutamisel:

Keskkonnad noortele ettevõtlusega startimiseks:

Väärt ettevõtmisi ja abinõusid ettevõtlusega alustamisel:

Mõtteid Inspiratsiooni blogis ideede leidmiseks ja ettevõtlusega alustamiseks:

Olulisemad meelespea küsimused, millele tasub vastata:

    • Mis äris Sa oled?
  • Restoranid pole mitte lihtsalt toitlustusäris, vaid on ka meelelahutusäris, luues elamusi külastajatele.
  • Tarkvarafirma ei müü mitte lahedaid programme, vaid müüb aja kokkuhoidu, mida need programmid aitavad klientidel saavutada.
  • Nurgapood ei müü mitte piima ja leiba, vaid müüb mugavust ja kiirust – ei pea raiskama üksikute asjade pärast energiat supermarketisse sõitmiseks ja seal ringi tatsamiseks.
    • Milline on Sinu ärimudel – kellelt ja kuidas raha tuleb?
  • Xeroxi koopiamasinad on ostmiseks kallid, seepärast ta rendib neid ettevõtetele ning kasseerib raha täiendavate koopiate eest.
  • Skype on loonud tarkvara, mis on tasuta kättesaadav kõigile, ent raha teenib ta tegelikult selle eest, kui tarkvara abil helistatakse välismaa tavatelefonidele.
  • Ööklubid korraldavad sündmusi ja teenivad eelkõige alkoholi müügi pealt.
  • Google pakub hulganisti tasuta rakendusi, mille abil õpib tundma kasutaja individuaalseid eelistusi ning tänu sellele suudab esitada talle reklaame, mis on tema jaoks olulised (suunatud reklaam, mitte lihtne bänneribisnes).
    • Mis probleemi Sinu idee lahendab – mis kasu sellest klient saab?
    • Miks Sa seda teed?
  • Kas tahad lihtsalt rohkem teenida? Pigem tasub küsida, millist väärtust Sa tahad kliendile luua, sest see viib Sind pikas perspektiivis edasi.
  • Mis on Sinu unikaalne kompetents / konkurentsieelis? (Mille poolest Sa teistest sarnastest parem oled ning kuidas see kliendile väärtust loob?)

 

Alati googelda ning otsi, milliseid sarnaseid ettevõtmisi on juba mujal maailmas tehtud. Pole tarvis pettuda, kui täpselt sama asi on juba kusagil mujal tehtud – see on ju isegi hea, sest näitab, et see idee võib tõesti toimida.

Ahjaa – väga hea äriplaani kirjutad Sa siis, kui Sul on tõesti usku oma ideesse ning oled valmis selle nimelt tegutsema. Kas Sul on kirglik ja siiras usk oma idee vajalikkusesse? Kas Sa oled valmis pühendama oma aega, energiat ja teisi ressursse selleks, et see ellu viia? Kui jah, siis anna minna – tegeleda tasub vaid Sinu jaoks vägevate asjadega.

Milliseid häid viiteid Sina jagaksid?

Arutelu:
1 reply

Trackbacks & Pingbacks

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga