Gartner: Edukad liituvad e-kommuunidega

Maailma juhtiv IT uuringufirma Gartner viimane uuring väidab, et 2010 aastaks on enamik Fortune 1000 ettevõtetest liitunud mõne on-line kogukonnaga. Väidetavalt on Generation V (praeguse Virtuaalse Generatsiooni) eripäraks see, et edukad on need ettevõtted, kes ühendavad oma äri sotsiaalsete e-võrgustikega, eesmärgiga olla oma klientide jaoks köitvam ja eelistatum. Ühesõnaga: parem turundamine. Samuti aitavad sotsiaalsed rakendused (nt Facebook, LinkedIn, Orkut…) koguda lihtsalt infot oma klientide tänaste ja tulevikuvajaduste kohta ning suunata neid tarbima oma tooteid ja teenuseid.

Kõige lihtsama näitena võiks BMW turundusinimesed hoida silma peal, mida arvavad autoomanikest fanaatikud mõnest uuest tehnoloogiast Facebook’is. Näiteks oskaksid mind kutsuda Facebooki kaudu talvisele sõidukoolitusele uue BMW M6‘ga. Ning saadaksid samasuguse kutse viiele mu sõbrale, kes samuti on M6 vastu avalikult tugevat huvi tundnud. Koolituspäeva lõuna toimuks Itaalia toiduga restoranis (mis kõigile mu M6-fanaatikutest sõpradele tõsiselt imponeerib) ning sõidupäeva lõpetaksime parimas kohalikus sohvabaaris muljeid vahetades, klaasist lemmikjooki rüübates. BMW enda kulul, loomulikult.

Seega 3 lihtsat küsimust:

  1. Mil moel juba täna Sinu ettevõte kasutab ära e-võrgustikke?
  2. Oskad Sa kujutada ette potentsiaali, mida e-kogukonnad pakuvad?
  3. Mida saaksid täna social teenuste valdkonnas teha selleks, et edestada oma konkurente?

Muidugi oleneb keskkonna valik sellest, millised on sihtturud. Näiteks kui Sinu kliendid on “senior executives”, soovitan soojalt uurida LinkedIn võimalusi. Head ülevaadet uutest e-võrgustikest ning olemasolevate edutus- ja edulugudest pakub lehekülg nimega The Next Web.

(originaalartikkel @lepisk.com)

Arutelu:
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.