Riskikapitalist Guy Kawasaki on üks vähestest, kes suudab väga selgelt, lihtsalt ja vaimukalt anda soovitusi alustavale ettevõtjale.

http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-3755718939216161559

Mõned olulisemad mõtted, mida siit napsata:

  • Ettevõtlusega alustamisel küsi endalt:”Kas ma tahan luua tähendust?”
  • Make a meaning not a living (loo tähendust, mitte ära lihtsalt teeni elatist.)
  • Hoidu pikast ja lohisevast missioonilausest, vaid kasuta selle asemel lihtsat ja selget mantrat.
  • Hakka pihta – tee prototüüp valmis, hakka müüma, anna agu, ära oota kuni Su toode või teenus on ideaalini lihvitud, sest nõnda see ei pruugi turule jõudagi.
  • Määratle oma ärimudel – kuidas teenitakse tulu? Sa ei pea hakkama seda ise leiutama, vaid võid selle kopeerida mõnelt teiselt ettevõttelt või mõnest teisest tegevusvaldkonnast.
  • Pane paika verstapostid – olulisemad suured tähtajastatud sammud Sinu tegevuses – riputa need suurelt seinale, et terve meeskond neid näeks.
  • Kontrolli oma oletusi – kas turu suurus, marginaal, kordusostude arv, müügitsükli pikkus jne. on ikka samad, nagu varem planeerisid?
  • Mõtle suurelt – kui teed midagi paremini, siis tee seda 10 korda paremini.
  • Leia paar hingekaaslast, kes koos Sinuga tähendust looksid.
  • Polariseeri inimesi – ole selgelt millegi poolt või vastu, käivita kirge.

Võimalusi toote/teenuse loomiseks:

  • “tahan sellist” – tee toode enda ideaalist lähtuvalt.
  • “parem viis” – tee lihtsalt paremini, kui teised seda praegu teevad.
  • “tööandja ei suutnud” – tee nii nagu Sul eelmises töökohas ei lastud teha.
  • “teeme võimalikuks” – loo uusi, seni võimatuna tundunud lahendusi.

Oma idee esitlemisel kasuta 10/20/30 reeglit: 10 slaidi, 20 minutit, 30 pt kirjasuurus.

Kui leidsid eelnevast huvitavaid mõtteid, siis soovitan sügavamalt kaevuda Guy Kawasaki raamatusse The Art of The Start, sealt saad põhjalikke näiteid eelneva rakendamiseks.