12 soovitust tervisliku une heaks

12 soovitust, kuidas paremini magama jääda ja end välja puhata – Matthew Walkeri raamatust “Why we sleep” (Miks me magame):

  1. Mine iga päev magama samal ajal; ärka iga päev samal ajal.
  2. Liigu iga päev värskes õhus vähemalt 30 minutit.
  3. Vähenda kofeiini ja nikotiini tarbimist.
  4. Alkohol võib teha uimaseks, aga ei aita kaasa paremale unekvaliteedile.
  5. Hoidu suurematest söömingutest vahetult enne magama minekut.
  6. Kui võtad ravimeid, millel on ergutav toime, siis võimalusel ajasta need hommikule või päevale, mitte õhtule enne magama minekut. (Enne selliste otsuste tegemist konsulteeri enda arstiga)
  7. Ära tee uinakuid pärast kella 15-t.
  8. Loo enda magama mineku rituaal – ekraanivaba aeg enne magama minekut.
  9. Käi kuumas vannis, et lõdvestuda enne magama minekut.
  10. Pime, jahe ja vidinate vaba magamistuba aitab paremini uinuda.
  11. Doseeri parajalt valgust: hommikul rohkem ja õhtul enne magama minekut vähenda koduse valguse intensiivsust.
  12. Ära sunni end magama jääma – kui tunned ärevust, et pole ikka veel magama jäänud, siis tegele mõne rahustava tegevusega, kuni tunned väsimust, et uuesti magama minna.

Jaga seda videot sõbrale, kes vajaks veidi rohkem und 🙂
Jaga kommentaarides, mis aitab Sul end hästi välja puhata?

Arutelu:
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.